Miks ma otsustasin luua oma persoonibrändi.

Mõtteid ja kogemusi sellest, kuidas teadlik otsus võib viia uue suuna ja selguseni ning anda kindlust edasi minna.

Sissejuhatus: Kus ma täna olen ja mida ma loon

Olen kliendikogemuse arenduspartner, blogija ja oma persoonibrändi looja.
Aitan ettevõtetel kujundada kliendikogemust, mis toetab strateegiat, tugevdab brändi ja loob väärtust – läbi ruumi, teenuse, organisatsiooni ja kogemuse teadliku juhtimise.

Minu persoonibränd on välja kasvanud aastatepikkusest juhtimiskogemusest Baltika Groupi brändide, jaekontseptsioonide ja kliendikesksete strateegiate arendamisel. Sellele on lisandunud erialased õpingud ja pidev enesetäiendamine.

Kirjutan praegu juhilt juhile mõeldud käsiraamatut kliendikogemuse kujundamisest, rakendamisest ja juhtimisest, mis ilmub järgmise aasta alguses.

See, mida teen ja oma kodulehe kaudu edasi annan on  – koolitused, auditid, strateegilised koostööd ja kirjutamine, mis on kõik osa samast teekonnast: sooviga aidata organisatsioonidel mõista ja juhtida kliendikogemust terviklikult ja mis on ka minu persoonibrändi tuumaks.

Kuidas siis sündis otsus luua oma persoonibränd? Mis aitas mul endas selgusele jõuda? Millised olid esimesed sammud ja õppetunnid?
Ja miks võib selline otsus olla vajalik ka teistele, kes on uuel teelahkmel – sellest ongi see blogi lugu.


Kust tuli mul mõte luua oma persoonibränd?

Ühel hetkel leidsin end olukorrast, kus pidin päriselt otsustama – mis edasi ja kuidas edasi?
Öeldakse, et kui üks uks sulgub, avaneb teine.
Aga millist ust ma tegelikult tahtsin avada? Alljärgnevad küsimused aitasid mul oma mõtteid korrastada.

  • Mis annab mulle enesekindluse, mida ma vajan?

    Ilmselt minu seljakott – need kogemused, teadmised ja oskused, mille olen aastate jooksul kaasa pakkinud: jaekontseptsioonide loomine, brändide arendamine, kliendikogemuse kujundamine ja juhtimine, eelkõige füüsilises ruumis, ning loovate tiimide ja projektide juhtimine.

  • Milleks ma täna ja homme valmis olen?
    Kas tahan minna kohe uuele tööle?
    Kas soovin ise midagi uut luua?
    Aus vastus oli – ma veel ei teadnud. Vajasin aega ja selgust.

  • Mida ma tegelikult tahan teha ja miks?
    Olen palju omandanud ja kogenud.
    Tundsin, et tahan seda edasi anda – jagada oma teadmisi ja kogemusi, eriti kliendikeskse lähenemise kaudu.
    Tahtsin siduda varasema kogemuse ja uued teadmised sellega, mis kiiresti muutuvas maailmas ettevõtteid ja inimesi kliendikogemuse kaudu mõjutab.


Kuidas ma endas selgusele jõudsin ja mida otsustasin

Et endas selgusele jõuda, alustasin ideestamise, eneseotsingu ja enesemääratluse protsessiga.

Mind aitasid edasi lihtsad, aga tähenduslikud küsimused: Mis paneb mu silmad särama? Kes ma täna olen? Millised on minu tugevused ja arengukohad?
See oli endasse sügavuti vaatamine – eneseavastamine kõige otsesemas tähenduses ja samas ka julgus olla iseenda vastu aus.
Mul olid paber, pliiats ja aeg – aega mõelda, visandada ja panna oma tunded ning mõtted sõnadesse.

Aeg-ajalt sattusin lugema artikleid ja arutelusid, mis puudutasid tööturgu ja vanust. Oli ühtaegu huvitav ja veidi hirmutav mõista, et kui oled 50+ või 60+, siis erialase töö leidmine ei sõltu enam ainult sinust.
Sageli ei oodata ega vajata sinu kogemusi, sest otsustajad on teise põlvkonna esindajad, teistsuguse maailmapildiga. Ühed ütlevad, et oled üle kvalifitseeritud, teised, et liiga vana või ei sobitu meeskonda.
See on põnev ja samas keeruline teema vananevas ühiskonnas.

Minu õnneks ei pidanud ma sellise suhtumisega otseselt kokku puutuma.
Olin endas selgusele jõudnud ja nii oli mul lihtne pakutud töövalikutele eitavalt vastata (vt kogemuslugu).

Soovisin pakkuda läbi oma persoonibrändi kliendikogemusega seotud teenuseid, jagada oma kogemuslugusid ja jäädvustada väärtuslikku teekonda – sealhulgas Baltika-aastatest.
Tahtsin koondada oma kogemused ja teadmised ühtsesse raamistikku, mis kõnetaks juhte ja ettevõtteid.

Teadsin, miks ja mida ma tahan teha – kuid kellele ja kuidas, see vajas veel täpsemat mõtestamist.
Seega võtsin järgmise sammuna fookusesse oma sihtrühma ja väärtuspakkumise sõnastamise.

Pean tunnistama, et see polnud sugugi lihtne.
Pöördusin uuesti tagasi algusesse ja küsisin endalt:
Mida siis ikkagi turul vajatakse?
Milliseid teenuseid ma suudan pakkuda, mis päriselt väärtust loovad?

Tagantjärele saan öelda, et see mõtestamise ring oli väga vajalik.
Minu teenuste pakkumine on ajas täpsustunud ja täienenud, sest järjest paremini mõistan, mida ettevõtted ja organisatsioonid tegelikult vajavad, kui nad räägivad kliendikogemusest ja selle arendamisest.

See ongi tsükliline protsess – liigud koos muutuvate vajaduste ja ootustega, õpid, kohaned ja täpsustad oma lähenemisi pakutavatele teenustele.


Vahemärkusena: kodulehel olen jäädvustanud oma teekonna ja arengu erinevaid etappe.
Neid RE:kogemuslugusid kirjutades olen analüüsinud iseennast – oma mõtteviisi, valikuid ja kasvamist.

Eneseteostus ja eneseareng on meile kõigile olulised.
Jagan neid lugusid seepärast, et need on olnud minu jaoks olulised õppetunnid ja ehk aitavad need kellelgi teiselgi oma teekonda selgemalt näha ja mõtestada.

  • Õpetajast ettevõtjaks.

  • Ettevõtjast tippjuhiks.

  • Tippjuhist konsultandiks ja koolitajaks.

  • Kuidas minust sai kliendikogemuse entusiast ja nõustaja.

  • Ja millalgi peaksin lisama veel ühe – Kliendikogemuse arenduspartner ja kliendikogemuse käsiraamatu autor. Küll ma jõuan ka selle kogemusloo jagamiseni.


Kuidas luua oma persoonibrändi?

  • Minu lugu ja motivatsioon

Mõtestades oma „miks-i“, jõudsin äratundmisele, et soovin pakkuda ettevõtetele teadmisi, kuidas luua parimaid kliendikogemusi – nii, et inimesed tunneksid loodud keskkondades brändi tõelist olemust.
Et teenuste ja toodete väljatöötamisel rahuldataks just oma sihtgruppide ootusi ja vajadusi ning et inimesed kogeksid ettevõttega kokkupuutudes nauditavaid ja tähenduslikke elamusi.

Samuti oli mul tugev soov oma kogemuste pagasis olevaid teadmisi edasi anda – mõtestatult tagasi anda seda, mida ma ise olin kuhjaga saanud ja kogenud.
Sellest sündis ka minu logotüüp, mille keskmes on RE: – tähekombinatsioon, mis on peidus nii minu ees- kui perekonnanimes.
Graafiline disainer Kalle Toompere kujundas selle mulle just minu loo põhjal.

  • Miks ma vajan oma brändi

See on väljund, mis ühendab minu mõtteviisi, teenused ja väärtuspakkumise ning aitab mul enda tööd ja pakutavaid teenuseid nähtavaks teha.
Kuid mitte ainult seda – hästi läbimõeldud ja kujundatud bränd võimaldab esile tuua minu unikaalsuse, kordumatuse ja usaldusväärsuse.

  • Kuidas ma seda tegin

Kasutasin samu brändi loomise ja brändingu põhimõtteid, mida olin kasutanud ettevõtetes – ainult et seekord oli brändiks mina ise.

  • Tööriistad ja abimehed

Heaks kontrollivaks abimeheks oli minu raamaturiiulil olev uus raamat „100 praktilist sammu oma persoonibrändi loomiseks ja arendamiseks“.
Kasutasin seda, et oma mõtteid veelgi selgemalt läbi mõelda ja süsteemselt korrastada.
Soovitan seda soojalt kõigile, kes on valmis oma persoonibrändi teadlikult looma – eriti neile, kel puudub varasem kogemus brändi arendamisest.

  • Mis oli lihtne ja mis oli raske

Lihtne oli kõik see, mis tuli loomulikult – oma tugevuste ja oskuste sõnastamine, soov, mida tahan pakkuda, visuaalne tunnetus ja põhiväärtuste määratlemine. Keerulisem ja aeganõudvam oli see, mis nõudis eneseanalüüsi ja turu vajaduste tundmaõppimist – näiteks kellele ma päriselt kirjutan ja oma teenuseid pakun, millist väärtust ma loon ja kuidas seda kõige paremini edasi anda.


Milliseks kujunes minu persoonibränd

Kui mõtlen täna tagasi, siis minu persoonibränd on kujunenud kui kolmekihiline tervik – süsteem, kus iga osa toetab teist ja loob koos tähenduse.

Alus – identiteet ja kogemus.
See on minu vundament: portfoolio ja RE:kogemused – minu professionaalne pagas, juhtimispraktika ning kogemused brändide, kliendikogemuse ja keskkondade arendamisel.
Siin avaldub minu eksperdi identiteet ja eristuv kapital.

Sisu – mida loon ja pakun.
Siia kuulub kõik, mida ma loon ja edasi annan: käsiraamat „Käsiraamat kliendikogemuse kujundamiseks ja rakendamiseks“ (ilmumas 2026 kevadel), koolitused, konsultatsioonid ja kliendikogemuse blogi.
Kõigi nende kaudu mõtestan ja jagan oma teadmisi, aidates juhtidel ja organisatsioonidel kujundada kliendikogemust teadlikumalt ja strateegilisemalt.

Jagamine ja nähtavus – kanalid, mis toetavad dialoogi.
Olen veendunud, et teadmisi on mõtet jagada vaid siis, kui need loovad väärtust ka teistele.
Seepärast kasutan erinevaid kanaleid eri eesmärkidel:

  • Veebileht on minu ‘kodu’ – keskkond, kuhu koondan oma mõtted, tööriistad ja kogemuslood.

  • LinkedIn on võrgustik, kus jagan oma kogemusi ja tähelepanekuid juhtidele, kes otsivad viise, kuidas muuta kliendikogemus oma organisatsiooni tugevusteks ja kasvumootoriks.

  • Facebook on kanal, kus räägin personaalsemal tasandil – jagades hetki ja kogemusi, mis peegeldavad minu väärtusi ja mõtteviisi ning pakuvad inspiratsiooni ka igapäevasemast vaatenurgast, mitte ainult professionaalsetest teemadest.

Minu jaoks on see teadlik valik ja soov luua dialoogi – jagada teadmisi ja mõtteid, mis kutsuvad kaasa mõtlema ning seostama loetut oma kogemuste ja vajadustega.

Persoonibränd ei ole ainult nähtavus – see on võimalus jagada oma mõtteviisi, teadmisi ja kogemusi nii, et neist tekib väärtus ka väljaspool iseennast.

Eneseareng ja eneseteostus – persoonibränd ja uued väljundid

Tagantjärele mõistan, et oma persoonibrändi loomine ei olnud pelgalt professionaalne otsus, vaid teekond iseendani.
See aitas mul selgemalt näha, mis mind antud selles eluetapis tegelikult käivitab, milliseid väärtusi ma loon ja kuidas neid paremini edasi anda.

Olen õppinud, et selgus ja suund ei ole midagi, mida lihtsalt leiad – need kujunevad ajas.
Sa vajad aega iseendasse vaatamiseks ja ka siis toimub see samm-sammult, etappide kaupa.
Oluline on võtta aega, küsida endalt õigeid küsimusi, usaldada sisetunnet ja kuulata vastuseid.

Persoonibrändi loomine pole ühekordne projekt, vaid pidev protsess – täpselt nagu eneseareng ise.
Õpid, täpsustad, kohaned ja arened läbi oma kogemuste.
Mida rohkem mõistad, kes sa oled, mis on sulle oluline ja mida soovid maailmale anda, seda selgemaks muutub ka sinu tee. See ongi selle teekonna suurim väärtus.

Loodan, et see lugu julgustab ka sind võtma aega iseenda mõtestamiseks ja oma teekonna teadlikuks kujundamiseks. Olgu selle väljundiks sinu persoonibränd või mõni muu viis oma väärtusi ja oskusi nähtavaks teha – oluline on, et sa looksid tähendust ja pakuksid väärtust neile, kellele see päriselt korda läheb. Just see paneb su silmad särama ja tekitab sisemist motivatsiooni tegutseda.

Selles blogis olen avanud oma teekonna persoonibrändi kujundamisel – soovist anda edasi seda, mida olen ise õppinud ning pakkuda inspiratsiooni ja mõtteainet neile, kes otsivad oma suunda ja arengut.

Usun, et iga teadlik muutus algab hetkest, mil annad endale aega mõista, mis sind päriselt käivitab ja kuhu sa tahad liikuda.

Läbi oma raamatu „Käsiraamat kliendikogemuse kujundamiseks ja rakendamiseks“ jätkan sama eesmärki – siduda kogemused, teadmised ja tööriistad tervikuks, et aidata juhtidel ja organisatsioonidel mõista kliendikogemust kui strateegilist ja inimlikku väärtust, mis mõjutab otseselt kliendi käitumist, töötajate pühendumust ja ettevõtte ärilisi tulemusi.


Võimalus tutvuda käsiraamatu olemusega
Maire Milder

kliendikogemuse arengupartner / blogija

https://mairemilder.ee
Next
Next

Jalutuskäigu inspiratsioonist ideeni: kas sellest võiks sündida Re-disaini elustiilipood?